18 lt.
admin

Bez zbędnej teorii w największym możliwym skrócie powiemy sobie jak to jest z nadawaniem kształtu pośladkom.

Na wstępie zaznaczę, że na zdjęciu położenie mięśnia pośladkowego małego nie jest właściwe (leży on w górnej części) jednak celem grafiki jest pokazanie zbliżonej wielkości tych grup. Patrząc na przekrój mięśniowy widać , który mięsień jest największy. Jest to pośladkowy wielki.

To on w głównej mierze wpływa na to jak ukształtowana jest pupa.⠀Dlatego większość ćwiczeń powinna być oparta o tą informację. Robienie ćwiczeń akcesoryjnych lub aktywacyjnych na grupę mięśni pośladkowych średnich jest jak najbardziej wskazane.

Jednak zbyt często widuje na jednym treningu side kick na wyciągu, odwodzenie z gumą leżąc, monster walki i jeszcze na koniec odwodzenie na maszynie🙈Po co? Nie komplikuj sprawy. Opanuj perfekcyjnie podstawy (bridge,squat,hinge) i później kombinuj.

Owszem w ćwiczeniach bazujących na odwiedzeniu nogi będziesz bardzo mocno czuć boczną stronę więc uznasz – „hej! Czuję! Dobrze wchodzi”. No ale nie dziw się, że pupa nie specjalnie zmienia kształty. Należy bazować na czuciu mięśniowym, jednak trzeba logicznie zaprogramować swoją jednostkę treningową, aby miało to sens.⠀Dlatego unikaj raczej influencerskich treningów gdzie pół godziny machasz nogą w bok stojąc, leżąc czy klęcząc. Już nie mówiąc o ćwiczeniach na pośladkowy mały, który jest głęboko schowany (powodzenia w tych ćwiczeniach) .Zasady anatomii są równe dla nas wszystkich.

W przypadku pytań bardzo chętnie Ci pomogę, podpowiem co zmienić lub przygotuję Ci efektywny trening gwarantujący postępy