08 kwiecień
admin

Pytanie, które bardzo często zadajecie trenując obecnie w domach. Otóż jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Co to znaczy? Ilość dni treningowych w tygodniu determinuje wiele czynników takich jak:

  • intensywność treningu
  • obciążenie
  • typ treningu (cardio/siłowy)
  • regeneracja
  • cel treningowy
  • poziom wytrenowania

Uwzględniając te czynniki można wówczas precyzyjniej określić sugerowaną ilość treningów. Można uogólnić, że 3-4 treningi w tygodniu to dobra ilość. Jednak jeśli nie czujesz nazajutrz zmęczenia, a treningi nie są dla Ciebie mocno eksploatujące to możesz w obecnych warunkach trenować spokojnie 5-6 razy w tygodniu.

Sugeruj się poziomem zmęczenia. Jeśli po 3 dniu pod rząd ledwo chodzisz to 4 dzień należy odpocząć lub wykonać trening rozciągający lub mobilizujący.

Jeśli posiadasz dużo ciężarów i wykonujesz treningi na submaksymalnych obciążeniach to Twoje ciało potrzebować będzie więcej regeneracji przez co warto czasem trenować co drugi dzień, a ewentualnie w dayoff robić ćwiczenia lekkie akcesoryjne.

Stosując się do tych zasad będzie Ci łatwiej odnosić postępy.

Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *