10 Kwi
admin

Mięśnie brzucha to nie tylko brzuszki.⠀

1. Mięśnie brzucha wystarczy trenować 3-4 razy w tygodniu. Mnóstwo ludzi trenuje go za często doprowadzając do uszkodzeń mięśniowych. ⠀

2. Izolowane ćwiczenia na brzuch nie wyszczuplą talii. Potrzebne są ćwiczenia angażujące duże grupy mięśniowe połączone z cardio i zdrową dietą. ⠀

3. Silny brzuch = silne plecy. Plecy wspierają mięśnie brzucha. Dzięki temu możesz trenować efektywniej minimalizując ryzyko kontuzji. ⠀

4. Kobietom jest trudniej wypracować sześciopak, ponieważ genetycznie jest im ciężej zgubić tłuszcz względem mężczyzn. Wynikiem tego są hormony pracujące nieco inaczej niż u mężczyzn. Dlatego tym większe uznanie należy się tym paniom, które są w stanie wypracować taką formę. ⠀

5. Mięśnie brzucha kształtują się różnie u każdego. Powodem tego jest w dużej mierze genetyka. U jednych widać ładnie odznaczone 6-8 „kostek”, a u innych ledwie 4.⠀

6. Za odsłonięcie mięśnie brzucha odpowiada niski poziom tkanki tłuszczowej. Uwydatnienie mięśni brzucha to także wsparcie odpowiednim treningiem i ćwiczeniami. Posiadanie płaskiego brzucha bez ćwiczeń wcale nie oznacza, że masz super szczęście i dar od losu. Jeśli go nie wzmocnisz to zwiększasz ryzyko osłabienia tego obszaru.

Plecy są ściśle powiązane z brzuchem. Ból pleców oznacza także słabe core, czyli mięśnie bioder, lędźwi i brzucha, które odpowiedzialne są za stabilizację kręgosłupa i miednicy, utrzymanie prawidłowej postawy i wzmocnienie całej naszej sylwetki.⠀Trening brzucha to jak widać coś więcej niż brzuszki na plecach. Do tematu warto podejść kompleksowo.