19 Sty
admin

Podczas czytania jednej z książek trafiłem na bardzo ciekawe badanie.

Porównano przysiady i hip thrusty w kontekście pracy nóg i pośladków.

Jak pokazały wyniki elektromiografu pośladki i mięśnie dwugłowe wykazują większą aktywność przy hip thrustach. Tylko mięsień czworogłowy obszerny boczny wykazał większe zaangażowanie przy przysiadach (pozostałe głowy nie były obiektem analizy w tym badaniu)⠀Jakie proste wnioski można wysnuć? Jeśli chcesz się skupić na pośladkach to rób hip thrusty częściej niż przysiady.

Jak pokazują kolejne badania, aby pośladki pracowały odpowiednio dobrze nie zawsze musisz zejść maksymalnie nisko w dół – ich praca jest także wysoka w krótszych fazach na maksymalnych napięciach. Jednak nie lekceważ nigdy przysiadów i ich wariantów, które z kolei lubią się aktywować w głębokim zakresie. Obydwa ćwiczenia posiadają inny wektor ruchu (hip thrust horyzontalny, a przysiady wertykalny) co jest dobrym sposobem na używanie ćwiczeń z ich uwzględnieniem.

Jak mówi sam autor badania nie można w 100% bazować tylko na tych danych jednak mogą one posłużyć jako narzędzie w personalizacji swoich treningów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *