09 Sty
admin
  1. To co potrzebuje Twoje ciało jest znacznie ważniejsze od tego co lubisz. Wykonuj aktywność, która sprawia Ci przyjemność, ale jeśli marzysz o kształtnych większych pośladkach to np. bieganie Ci tego nie da. Sztanga i hantle w dłoń.
  2. Jeżeli chcesz zmienić kompozycje ciała to 1-2 treningi w tygodniu może nie wystarczyć. Znajdź extra czas na swoją priorytetową grupę mięśniową.
  3. Zaplanuj realną dla siebie ilość treningów, aby nie ulec rozczarowaniu, że nie udaje Ci się zrealizować założeń.
  4. Jeżeli chcesz powiększyć klatkę mięśniową lub pośladki to jeden trening w tygodniu na daną grupę to za mało. Dajesz mu aż tydzień odpoczynku, a na tym daleko nie zajedziesz. Zjawisko hipertrofii ma niewielkie szanse powodzenia.
  5. Wraz z rosnącym doświadczeniem wykorzystuj formy progresji dotyczące nie tylko zwiększania ciężaru, ale także długość przerw między seriami, zakresu ruchu, metod treningowych itp.
  6. Nie ruszaj na hurra. Jeżeli zbyt szybko dasz duży ciężar to zamkniesz okno progresu siłowego jeżeli planujesz działać progresywnie.
  7. Wszyscy mamy gorsze dni. Jeśli nie jesteś totalnie wyczerpany/a to spakuj torbę, wsiądź w auto i jedź na trening. Nawet gdy zrobisz 1-2 główne ćwiczenia ze swojego planu będziesz o krok do przodu. A jak już skończysz trening to zdasz sobie sprawę, że żałowałbyś/żałowałabyś odpuszczenia tego treningu.
  8. Własne rekordy pozwalają budować pewność siebie i motywacje czyniąc trening ciekawszym.
  9. Bez względu na cel treningowy – właściwe odżywianie jest NIEZBĘDNE. Nie ma jednego sprawdzonego programu żywienia. Jak z treningiem – nie na każdego będzie działać to samo.
  10. Podglądaj co robią osoby osiągające efekty jednak zachowaj ostrożność w kopiowaniu działań. Czerp inspiracje z różnych dziedzin treningowych i dopasuj je do siebie. Być może Twoja fatalna mobilność stawu biodrowego nie pozwoli Ci na wykonanie ćwiczeń Twojej idolki z instagrama, ale otwarty umysł sprawi, że dodasz mobility i yogę co poprawi Twoją pracę. Innymi słowy nie krytykuj metod innych osób jeśli działają. Sprawdź na sobie i weź to co jest dobre dla Ciebie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *