JAK ROZBUDOWAĆ ŁYDKĘ

 

Łydka to mięsień bardzo oporny i wolno rosnący. Wynika to z faktu, że łydka jest mocno genetycznym mięśniem (kwestia ścięgien Achillesa ) oraz na codzień jest non stop używana przez co potrzebuje silnych bodźców

Przede wszystkim, aby zrozumieć istotę treningu łydki trzeba sięgnąć do budowy tego mięśnia. Łydka to mięsień zbudowany głównie z włókien wolno kurczliwych. To oznacza, że wysiłek objętościowy wydaje się być dobrym kierunkiem. Jednak na dłuższą metę na małych ciężarach i dużej ilości powtórzeń może być to mniej efektywne , ponieważ większość osób działa na dużej ilości powtórzeń ograniczając w ten sposób pracę włókien szybkokurczliwych, w których jest rezerwa 

Moja łydka ze zdjęcia to wynik ogromnych ciężarów i ogólnej aktywności fizycznej. Rzadko ćwiczyłem łydkę w izolacji, by nie powiedzieć, że prawie wcale nie licząc treningów narzucanych przez trenerów x lat temu

Dam Ci proste , ale skuteczne podpowiedzi jak budować łydkę:

1.Duży ciężar, mała ilość powtórzeń- spróbuj określić swój submaksymalny ciężar na 8-10 powt i tutaj działaj na tym zakresie na dużą ilość serii w podobnym zakresie ciężaru

 

2. Rób przysiady- TAK- przysiady także budują łydkę. Cykle siłowe (3-6 powt)
 

3. Step up - czyli wejścia na skrzynie - bazowałem pół życia na tym ćwiczeniu- w szczycie formy na siłowym cyklu wchodziłem ze sztangą na plecach, która miała 90 kg (4-6 powt). Oczywiście nie rób tak od razu- jeśli do tej pory nie wchodziłeś na skrzynie to już będzie to super zmiana. A stopniowo dojdziesz do różnych manipulacji powtórzeniami i ciężarami✅
 

4. Zaplanuj te działania - musisz mieć progresywny plan na to

5.Co najważniejsze - bez względu na to co robisz na łydkę - zaskakuj i szokuj ją. Pewnie, że możesz robić 4 x20 powt, ale zrób chociaż ostatnią serie do odciny

Mam nadzieje, że moje podpowiedzi pomogą Wam wykształcić łydkęyes