TRENING NÓG

 

Małe nogi, czyli częsta zmora facetów, szczególnie lubujących się w treningu górnych partii ciała (popularne bocianycheeky)

Jako osoba, która zjadła stertę książek i przeszła setki ćwiczeń z racji wieloletniego treningu wyskoku dam Wam same skuteczne podpowiedzi, dzięki czemu rozbudujecie nogi tak jak ja (TAK - noga ze zdjęcia to moja nogasmiley)

1. Rób ćwiczenia wielostawowe - przysiady (front/back), przysiady bułgarskie, wykroki i wejścia na skrzynie jako fundamenty. Rób cykle hipertroficzne, ale także siłowe. W swojej przygodzie z treningiem nóg osobiście największe przyrosty notowałem podczas cyklów siłowych

2. Izometria - fazy napięcia mięśni są bardzo istotne. Niekiedy niski ciężar, dodatki i akcesoria, praca z taśmami theraband uruchamiają np. głowę przyśrodkową (VMO), którą jak widać na zdjęciu bardzo mocno rozbudowałem (Babcia twierdzi do dziś, że mam spuchnięte kolanalaugh)

3. Panowie - przede wszystkim robienie nóg więcej niż raz w tygodniu! Klasyczny split treningowy odchodzi do lamusa. Stan moich nóg widoczny na zdjęciu to przynajmniej 2-3 treningi dolnych partii w tygodniu

4. Nadwyżka kaloryczna - naturalnie budując nogę jesteś zobligowany do zwiększenia pożywienia. Mięsień potrzebuje budulca więc na redukcji może być z tym kłopot

5.Regularność i cierpliwość. Nie od razu Rzym zbudowano i jeśli 30 lat zaniedbywałeś tą partię to w miesiąc nie oczekuj cudów, szczególnie po łydkach, które idą opornie

6. Uwaga- może Cię zaskoczę, ale tej nogi nie zbudowałem na żadnej maszynie. Nigdy nie robiłem wyprostów i uginań nóg na maszynie, a wyciskanie na suwnicy zrobiłem raz aby sprawdzić czy zamknę maszynęlaugh Nie mówię, że są one złe, ale nie mogą dominować w treningu. Traktuj to jako akcesoria, a bazą niech będą wielostawyyes

7.Stretching- TAK- rozciągaj nogi! Zwiększysz ich potencjał mięśniowy jednocześnie zmniejszając ryzyko kontuzjiyes

Tyle z mojej strony. Mam nadzieję, że tym wpisem pomogę zbudować Wam fundamenty jakimi są nasze nogi. W razie pytań służę pomocąsmiley