SIDE PLANK

 

 

Deska bokiem to kolejne niezastąpione ćwiczenie zarówno na wzmocnienie brzucha - mięśni skośnych- jak również pochłonięcie sporej ilości kalorii

 

1. Elbow Side Plank- podstawowy wariant. Opanuj do perfekcji, aby przejść do kolejnych wariantów

2. Side Plank Crunch- progresja względem klasycznego wariantu. Brzuch zaczyna pracować w fazie skurcz rozkurcz , co potęguje jego prace

3. Bosu Side Plank- niestabilne podłoże dzięki czemu wariant ten staje się większym wyzwaniem

4. Hand Side Plank- trudniejszy wariant niż na łokciu. Jeśli bolą Cię nadgarstki to rób na łokciach

5. Box Side Plank Hold- trzymaj nogę na podwyższeniu na krawędzi. To bardzo ważne

6. Box Side Plank Knee Tuck- progresja względem poprzedniego wariantu. Kozackie ćwiczenie na brzuch w układzie bokiem

7. Side Plank Row- przyciąganie taśmy powerband potęguje prace brzucha angażując dodatkowo mięsień najszerszy grzbietu, który odpowiada za przyciąganie taśmy. Często sięgam po to ćwiczenie Podobnie jak klasyczna deska tak i deska bokiem wydaje się być niezastąpionym ćwiczeniem, które jest zdrową alternatywą dla różnych „brzuszków”. Staraj się ułożyć stopę na stopie. Jeśli nie dajesz rady możesz ułożyć nogę za nogą lub nogę bliższą ziemi trzymaj ugiętą w kolanie jeśli mogą o klasycznej desce na łokciu bokiem

 

Od lat korzystam z tych wariantów i nie wyobrażam sobie raz w tygodniu nie robić jednego z tych wariantów. Polecam i Tobie Robicie deski bokiem? Które są wasze ulubione? Napisz na jaki temat i jakie ćwiczenia mam przygotować w kolejnym wpisie