WZMOCNIJ KOLANA

 

Aby szybko, skutecznie i łatwo wzmocnić kolana i zredukować ból należy dodać taśmę nad kolana wykonując goblet box squat 

Guma aktywuje pośladki do pracy oraz uczy prawidłowej zewnętrznej rotacji. Ćwiczenie Box Squat samo w sobie uczy prawidłowego mechanizmu siadania tak, aby właściwie używać bioder. Połączenie tego ćwiczenia z gumą uczy także prawidłowej mechaniki ruchu do przysiadu

To ćwiczenie jest wysoce efektywne i wręcz niezbędne w przypadku problemu z przeciążeniami kolan, ponieważ wstawanie jest jednym z najbardziej funkcjonalnych ruchów jaki istnieje i warto wykonywać go prawidłowo

Poza tym ćwiczenie to występuje zawsze w moim okresie przygotowawczym do treningu właściwego , ponieważ świetnie przygotowuje moje kolana do pracy. Nigdy poza drobnymi przeciążeniami nie miałem poważnych problemów z kolanami pomimo tego, że jako skoczek jestem niezwykle narażony na przeciążenia więzadeł rzepki. „Kolano Skoczka” doskwierało mi najdłużej przez 4-6 tygodni i po odpowiednim wzmacnianiu znikało na długie okresy

Wykonuj to ćwiczenie w zależności od potrzeb 1-2 razy w tygodniu - 3 serie x 15 powtórzeń  W przypadku rehabilitacji możesz nawet 3-5 razy w tygodniu. Skup się na wolnym siadaniu do tyłu (3-4 sekundy) i energicznym wstaniu dopinając w górze pośladki