JAK WYŻEJ SKAKAĆ

 

Od zawsze powtarzam swoim adeptom treningu wyskoku, aby używać mocy ze śródstopia trenując depth dropy i depth jumpy


Wielu powie Wam, żeby tak robić , ale nie powie dlaczego tak jest lepiej. Z pomocą przychodzi literatura , której generalnie w tematyce wyskoku jest bardzo mało (polskiej nie znalazłem chyba zadnej strickte na trening skoczności )frown

Do rzeczy- skacząc ze śródstopia moc jest generowana w dużej mierze z pośladków , które są ważniejsze w procesie wyskoku niż czworogłowe jak się okazuje (również istotne, ale nie decydują o eksplozywności i elastyczności wyskoku).
Na następnych filmikach pokazuję Wam prawidłową pozycję w depth dropie, który uczy siły i prawidłowej mechaniki wyskoku jak na 2 ćwiczeniu - depth jumpyes

Pracuj nad tym. Zmniejszysz także ryzyko kontuzji , ponieważ im mniejszy kąt ugięcia tym mniejsze przeciążenia idą na kolano

Elitarni skoczkowie skaczą z oderwanymi piętami generując potężną moc. Większość to genetycy jak się okazuje z przewagą włókien szybkokurczliwych (FT)yes

Nie oznacza to jednak, że jesteś skazany na drętwe skoki. Mój przykład jest tego najlepszym dowodem . Z biegiem lat treningowych da się dużo poprawićyes

 



Trenuj świadomie i myśl podczas każdego skoku. Kontroluj ciało. Wyskok będzie szedł w górę, a jeśli się zbuntuje - Coach DaFly, który ma 178 cm wzrostu i skakał 110-120 cm zawsze służy pomocąyes