PADŁEŚ? POWSTAŃ! ALE PRAWIDŁOWO

 

 

"Padnij powstań" to ćwiczenie, które jest znane niemal każdemu, kto uczęszcza na siłownię, a już szczególnie na zajęcia grupowe.

 

Powiem Wam teraz dlaczego coach DaFly nie stosuje tego ćwiczenia, a jeśli już to baaaaaaardzo rzadkowink

 

Otóż jak widać na filmie- błędy, które towarzyszom temu ćwiczeniu prowadzą do przeciążen i kontuzji kolanno O ile sprawna osoba zrobi to bezbłędnie o tyle zgodzicie się ze mną, że im bardziej jesteśmy zmęczeni tym więcej błędów popełniamy. Robienie czegoś na ilość kosztem jakości jest dla mnie niedopuszczalne. Naturalnie kilka powtórzeń krzywdy Wam nie zrobi, ale jeśli od pół roku tłuczesz to ćwiczenie po kilkadziesiąt kilkaset powtórzeń tygodniowo to lepiej to odpuść.wink

 

Jest to tzw. "zajeżdżacz" na treningu i dobry finisher. Ale tak jak wspomniałem tylko dla osób wysoce sprawnych, które nie robią sobie krzywdy. Dlatego jak zawsze posłuchaj swojego ciała, upewnij się czy robisz dobrze to ćwiczenie i jeśli tak- śmiało je wykonuj. Jest skuteczne i dobrze męczy pod warunkiem, że robisz to właściwie.