FIT, ZERO CUKRU, NO GLUTEN, VEGE

 

Rzetelna wiedza i autentyczność to coraz rzadziej spotykane dziś rzeczy w mediach. Kasia to osoba, która pokazuje normalną zdrową stronę odżywianiayes

Warto śledzić, aby nie zwariować w tym co szerzą pseudoznawcy i mediano

 

"Jak wywołać burzę w sieci kawałkiem ziemniaka? 
Pozwólcie, że odniosę się do poprzedniego postu, w którym porównałam 18g ziemniaka do 15 kilogramowego worka za 15 zł.

Przez sporą część osób post został odebrany jako HEJT, mimo że napisałam, że przekaz jest zupełnie inny.. Wróćmy do punktu wyjścia

Co chciałam przekazać publikując ostatnią infografikę?

Przede wszystkim to, że zdrowy styl życia nie musi być drogi..
Wiele osób zaczynając przygodę z „Byciem Fit” myśli, że nie obejdzie się bez kupowania suplementów za kilka stów (które są zbędne) i które rzekomo miałyby pomóc, a także wybieraniem produktów z BIO półek ze „zdrową żywnością”, bo skład niejednokrotnie pozostawia sobie wiele do życzenia.. co nie jest prawdą.
O mitach, krążących w internecie, że zdrowa dieta to ta bez glutenu czy bez laktozy w tym poście nie będę się wypowiadać, bo straciłabym cierpliwość. Cena takich produktów też jest wielokrotnie wyższa, a jak ktoś nie ma przeciwskazań zdrowotnych to ich eliminacja jest zbędna 

Trzeba zacząć od podstaw!  Na polskim rynku jest duża ilość produktów, które nie  są drogie, a są zdrowe.. trzeba wiedzieć jak szukać. BIEDNY ZIEMNIAK był podany jako przykład. Jest to produkt ogólnodostępny i tani. Wbrew pozorom ma wiele cennych właściwości i „nie tuczy” – chyba, że stanowi nadwyżkę energetyczną (ten mit obaliłam kilka postów wcześniej). Chipsy z ziemniaka porównanego pod ostatnim zdjęciem FAKT będą lepsze, niż te nafaszerowane tłuszczem czy innymi konserwantami ALE żeby „być healthy” nie musimy płacić kilkanaście razy więcej za jakiś produkt.. Podałam przykład nasion chia (komentarz, że przecież ma wiele cennych właściwości) FAKT, ale takie same właściwości (o ile nie lepsze) znajdziemy w SIEMIENIU LNIANYM (kilkanaście razy tańczym odpowiedniku) 
Podobnie mogę podać przykład, np.. jagód goji (mam nadzieję, że mu się nie oberwie się im tak jak ziemniakowi) – możemy je zastąpić, np. żurawiną.. Identycznie: nie musimy kupować komosy ryżowej skoro mamy ogólnie dostępną soczewicę..
Jest mnóstwo takich przykładów i ich tańszych zamienników 
Trzeba tylko nie dać się zwariować i wybierać mądrze "

 

Jak widzicie Kasia pokazuje prawdziwą odsłonę diety, a nie to, co napędza rynek ( który zarabia krocia na naiwnym kliencie).

Tradycyjnie chodzi o zdrowy rozsądek i umiar we wszystkim, nie popadanie w skrajność, ale pamiętajcie, że czasem najprostsze metody są najlepsze.

 

Powierzajcie swoje zdrowie w ręce dietetyków jeśli sami sobie nie radzicie. Poznacie podstawy i zasady zdrowego żywienia, sprawdzą Oni wasze problemy z niedoborami w organizmie i zaplanują proces ich uzupełnienia.

Sami możecie sobie więcej nabałaganić niż Wam się wydaje.no

 

Życzę Wam tego zdrowego rozsądku i tego, aby jeść to co lubicie w zgodzie ze swoją sylwetką i oczekiwaniami. Ja od lat jadam ziemniaki, od lat pozwalam sobie na lody, które uwielbiam. I dalej cieszę się sylwetką o bardzo niskim poziomie tłuszczu. Niech moc będzie zatem z Wami!smiley