ROZGRZEWKA

 

Krótko i na tematyes


Rozgrzewka nie ma trwać zbyt długo. Zbyt często widzę jak spędzacie na bieżniach ponad 10 minut. Bez sensufrown


Zamiast tego poświęć więcej czasu na ćwiczenia. Ideą rozgrzewki jest podniesienie temperatury ciała i ogólne rozgrzanie mięśni, którymi zamierzasz trenować.

 

Dlatego 3-5 min na urządzeniu cardio wystarczy. Kolejno rozruszaj wszystkie mięśnie i aktywuj je do pracy (polecam np. model RAMP)

 

I tyle. Nic więcej nie trzeba robić. Pamiętaj, że nie potrzebujesz robić obszernych krążęń kolan czy bioder ( był o tym wpis wcześniej)

 

Po tym przejdź do działania i ciesz się zaoszczędzonym czasem. Jeśli do tej pory rozgrzewasz się 10-15 min na bieżni i skrócisz to do 5 minut to powiesz, że to nie dużo ( tylko 10 minut mniej).

Ale hej- w 10 minut możesz zrobić kilka serii desek więcej lub zrobić interwał na koniec spalając w tym czasie około 100 kcal.

W tygodniu jeśli trenujesz 3 razy- spalisz 300 kcal więcej. W miesiącu 1200 kcal. W rok 14400 kcal , czyli aż 2 kg tłuszczu! Teraz wiesz, dlaczego warto dobrze organizować swój czas na siłowniwink