19 Paź
admin

Garbienie się to jedna z wielu „chorób” 21 wieku. Siedzący tryb życia zabija nasz aparat ruchu w tym kręgosłup. Dziś skupię się na odcinku piersiowym i zaokrągleniu w jego części czyli inaczej kifozą.⠀

Na skutek siedzenia i wpatrywania się w telefon nie dbając o postawę dochodzi do zaburzenia właściwej postawy – począwszy od wysunięcia głowy do przodu po tzw. garba w odcinku piersiowym i przodopochylenie miednicy.Bardzo często to niewłaściwe ustawienie mówiąc o odcinku piersiowym może prowadzić do permanentnych bólów głowy.

⠀Właściwa postawa poza samym zdrowym ciałem zdecydowanie zwiększa także atrakcyjność zgodzicie się prawda? Zazwyczaj osoby zgarbione niczym dzwonnik z Notre Damme nie przykuwają naszej uwagi. Osoby wyprostowane, śmiało poruszające się są zdecydowanie bardziej pewne siebie i atrakcyjne.

Dbajcie więc o postawę. Przygotowałem propozycje kilku ćwiczeń, które warto dodać w swoich treningach czy to w domu czy na siłowni. Najogólniej mówiąc Twoim zadaniem jest rozciągnąć klatkę piersiową, która jest przykurczona i wzmocnić plecy w odcinku piersiowym, które są osłabione i gubią funkcję. Unikaj ćwiczeń typu „brzuszki” – będą pogłębiać Twoje dysfunkcje.⠀

Ogólny termin „ ŚCIĄGNIJ ŁOPATKI” powinien Ci towarzyszyć prawie przy każdym ćwiczeniu. Regularna praca sprawi, że Twoja postawa zacznie się zmieniać i wracać do wzorca .

Wykonuj 2-4 ćwiczenia na każdym treningu spośród podanych przeze mnie w formie aktywacji (2-3 serie 15-20 powt) i zauważysz poprawę postawy oraz lepszą jakość podczas pozostałych ćwiczeń

Ćwiczenia niżej to mobilizacja odcinka piersiowego. Najczęściej od siedzenia dochodzi do zaokrąglenia w tym miejscu. Warto więc zadbać o odcinek piersiowy zarówno przed treningiem jak i w ogóle w ciągu dnia. ⠀Trzecie ćwiczenie to już Scorpion flow czyli dynamiczna mobilizacja całego wręcz ciała, w tym dodatkowo odcinka lędźwiowego.⠀

Warto wykonać 1-2 serie przed treningiem po 40-60 sekund każdego ćwiczenia. Znacznie lepiej będzie Ci się wykonywać zadania treningowe.⠀Szczególnie jeśli będziemy zobligowani trenować w domach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *