26 Kwi
admin

Cześć!

Przenieśliśmy się wszyscy do trenowania w domu i słusznie. Należy dbać o siebie bez względu na okoliczności i warunki. Warto jednak robić to dobrze, dlatego omówię Ci dwa typy treningu, które są wykonywana najczęściej oraz wyszczególnię na co wpływają i który wybrać dla siebie.

Treningi cardio, czyli bieganie, rower czy inne urządzenia z których korzystasz oraz internetowe treningi, gdzie celem są szybkościowe ćwiczenia i tempo tak, aby maksymalnie się zmęczyć, niekiedy wręcz zajechać służą spaleniu jak największej ilości kalorii. W ciągu godziny jesteś w stanie spalić od 200-300 do 600-700 kcal w zależności od indywidualnych predyspozycji. Taki typ treningu po prostu sprawi, że będziesz gubić nadprogramowe kilogramy i tkankę tłuszczową. Często jednak nieprzemyślana intensywna godzina prowadzi do szybkiego wyczerpania potencjału i chęci, ponieważ pracujesz na wysokim progu zmęczenia. Taki typ treningu nie skupia się na kształtowaniu sylwetki i ujędrnianiu ciała.

Z kolei treningi bazujące na napięciu mięśniowym, wykorzystaniu różnych przyrządów- taśm, hantli, sztang skupiają się na modelowaniu sylwetki i nadawania jej pożądanych kształtów. Czyli możesz celować w wybrane przez siebie grupy mięśniowe i nad nimi sumiennie pracować. Skupiamy się tutaj na ciekawych połączeniach ćwiczeń, pracy na napięciu, tempie czy manipulacji przerwami. Pojawia się znacznie więcej możliwości mówiąc o dobrych modyfikacjach ćwiczeń. Taki typ treningu jest łatwiejszy do kontrolowania.

W obu przypadkach treningowych spalamy tkankę tłuszczową/kalorie. W drugim treningu spalisz być może jej mniej, ale nie musi to być Twoim celem, skoro walczysz o piękne jędrne pośladki. W przypadku treningów cardio zmniejszasz jedynie obwody ciała. Co istotne – przemyślany trening bazujący na napięciu mięśniowym pozwala redukować szereg dolegliwości bólowych, wzmacniać postawę i dziesiątki jeśli nie setki mięśni, których nie używasz na co dzień.

Jaki typ treningu zatem wybrać dla siebie? Określ co jest Twoim celem i na tej podstawie wybierz.

Co ja polecam? Balans. Warto łączyć tego typu treningi czy to w systemach tygodniowych, czy nawet w trakcie jednej jednostki treningowej. Selekcja jest tu kluczowa w długofalowym progresie.

Najczęściej szczególnie kobiety pracują nad redukcją masy ciała, dlatego sięgają po metody treningowe, które mają je maksymalnie wymęczyć. Pytanie jak długo tak dasz radę?
W końcu łatwiej jest jeść mniej niż trenować bardzo intensywnie. Jednak w rzeczywistości okazuje się, że jest odwrotnie i wolimy jeść za dużo, przez co później trenujemy do upadłego. Trening to tylko narzędzie do generowania deficytu kalorycznego, w przypadku redukcji masy ciała. Masz wybór pamiętaj. Dlatego wybieraj mądrze i będzie Ci dużo łatwiej kształtować sylwetkę swoich marzeń.

Pozdrawiam Trener Dawid Mazur

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *