08 Kwi
admin

Pytanie, które bardzo często zadajecie trenując obecnie w domach. Otóż jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Co to znaczy? Ilość dni treningowych w tygodniu determinuje wiele czynników takich jak:

  • intensywność treningu
  • obciążenie
  • typ treningu (cardio/siłowy)
  • regeneracja
  • cel treningowy
  • poziom wytrenowania

Uwzględniając te czynniki można wówczas precyzyjniej określić sugerowaną ilość treningów. Można uogólnić, że 3-4 treningi w tygodniu to dobra ilość. Jednak jeśli nie czujesz nazajutrz zmęczenia, a treningi nie są dla Ciebie mocno eksploatujące to możesz w obecnych warunkach trenować spokojnie 5-6 razy w tygodniu.

Sugeruj się poziomem zmęczenia. Jeśli po 3 dniu pod rząd ledwo chodzisz to 4 dzień należy odpocząć lub wykonać trening rozciągający lub mobilizujący.

Jeśli posiadasz dużo ciężarów i wykonujesz treningi na submaksymalnych obciążeniach to Twoje ciało potrzebować będzie więcej regeneracji przez co warto czasem trenować co drugi dzień, a ewentualnie w dayoff robić ćwiczenia lekkie akcesoryjne.

Stosując się do tych zasad będzie Ci łatwiej odnosić postępy.

Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *